Prawo konsumenta
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem (osobą fizyczną dokonującą zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
Sposób zgłoszenia zwrotu
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sklep o swojej decyzji, przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. mail na adres kontakt@studiolanowa.pl lub listownie na adres ul. Łanowa 46, 64-100 Leszno.
Odesłanie towaru
Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia odstąpienia od umowy, na adres:
Stan towaru
Towar powinien być odesłany w takim samym stanie, w jakim go otrzymano, najlepiej w oryginalnym opakowaniu i z kompletnym wyposażeniem. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zwrot należności
Sklep w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy dokona zwrotu dokonanych przez Klienta płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sklep). Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakich użył Klient w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
Wyjątki od prawa odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – m.in. w odniesieniu do produktów, które po otwarciu nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (np. otwarte kosmetyki).
Designed by MPI serwis